Akutt tannbehandling Bergen, Åsane, Arna 8-24

Vi yter akutt tannbehandling for pasienter fra hele Bergen og omegn mellom 08.00 og 24.00.

Den kommunale tannlegevakten i Bergen (ved legevakten) holder åpent til 20.30 alle dager.

Det aller beste rådet mot akutt tannverk er tannbehandling. Du blir med stor sannsynlighet smertefri, eller opplever vesentlig lindring, så snart tannlegen får gjort noe med årsaken til tannverken, og tilhelingen kan starte. Hos oss tilbyr vi OPG panoramarøntgen, og har slik meget god forutsetning for å kunne se hva som er galt.

Tannverk, eller opplevelsen av verk i en eller flere tenner, kan ha mange årsaker, og du må undersøkes for å finne ut hva smerten faktisk kommer av. Det som oppleves som tannverk kan i noen tilfeller være bihuler, ører, kjeven, og til og med stressnakke, men hovedregelen bør være at tannverk undersøkes hos tannlegen så fort du kan.

For å lindre kan du prøve å ta vanlig smertestillende, men vi anbefaler ikke at du på egenhånd tar større doser enn angitt på pakningen. Er smerten så intens at du ikke får hjelp av vanlig smertestillende, bør du ikke vente på å få ordinær time, men finne en tannlege som yter akutt tannbehandling.

Hvis en intens tannverk går over av seg selv, bør du likevel gjennomføre en undersøkelse. En tannverk har en årsak, og før du vet ordet av det kommer tannverken tilbake på det aller mest ubeleilige tidspunkt.

Ubehag og ømhet i en tann som nettopp er behandlet er ikke uvanlig. Vanlige komposittfyllinger kan bruke litt tid på å "sette seg", og du bør prøve å gi tannen litt tid før du blir bekymret. En rotfylt tann har vært gjennom ganske mye, helt fra nerven begynte å reagere, til en omfattende behandling, og det kan gå litt tid før den roer seg. Ring oss hvis du er usikker, og hvis ubehaget ikke går tilbake.

Tannverk kan påvirke din evne til å kjøre bil. Vi håper derfor du kjører ekstra forsiktig når du er på vei til akutt tannbehandling :)

Akutt tannbehandling Bergen