Spør tannlegen

4.6 out of 5 (based on 65 ratings)

Dette svaret tilhører vår tjeneste som du finner under fanen spør oss. Der kan du bla i besvarte spørsmål, og sende inn ditt eget. Du kan også besøke vår liste over tidligere besvarte spørsmål. Husk å alltid ta for gitt at et svar på internett kan være feil for deg, selv om det kan være korrekt generelt, og at du alltid må til undersøkelse for å få en gyldig vurdering og et presist svar.

Konstant smerte etter midlertidig rotfylling

Hei:)har gått hele sommererån med konstante smerter i kjeven/tann. Vært til tannlege 2 ganger og sist ble tanna nærmest en bro jeg har midlertidig rotfyllt, men smertene er der fremdeles , har også vært til lege og gått på 3 antibiotikakurer som ikke virker..har smerter som gir hodepine som er slitsomt, tannlegen sier han ikke finner noen annen årsak så han rotfylte tanna skal tilbake om 14 dager, eneste som hjelper er ibux, hva kan det være?

Bettan

Hei Bettan!

Hvis tannlegen din har bare åpnet tannen og lagt på en midlertidig fylling, uten å ha gjort rotfyllingen, kan det være årsaken til din smerte.

En rotfylling gjøres over to seanser, hvor de åpner kanalen/-ene og legger antiobiotika i dem. Ved neste besøk vil tannlegen rotfylle tannen. Dersom din tannlege har gjort den første seansen vil jeg tro at tannen vil roe seg ned. Smerten som du opplever kan også være forårsaket av noe annet. For eksempel kjeveledd.

Du må undersøkes nøye av din tannlege for å finne årsaken til din smerte.

Vennlig hilsen Kawa

Konstant smerte etter midl...