Spør tannlegen

4.5 out of 5 (based on 67 ratings)

Dette svaret tilhører vår tjeneste som du finner under fanen spør oss. Der kan du bla i besvarte spørsmål, og sende inn ditt eget. Du kan også besøke vår liste over tidligere besvarte spørsmål. Husk å alltid ta for gitt at et svar på internett kan være feil for deg, selv om det kan være korrekt generelt, og at du alltid må til undersøkelse for å få en gyldig vurdering og et presist svar.

Smerter etter tanntrekking, "dry socket"

Hei. Fikk tannpine i en jeksel for en stund siden. Dro forrige fredag 1/11 til tannlegen og fikk trekt gjeldende jeksel. etter dette har smertene blitt verre.Dro så på nytt til tannlege på mandag 4/11 og der ble det konstantert at det var bettenelse pga at blodet ikke hadde kojagulert(eller va det nå heter) Tannlegen la i en såkalt veke med antibiotika i hullet etter tannen,og fikk i tilegg pnnicilin kur.Nå har jeg tatt pennicilin i 2 dager,men smertene er akkurat likens.Skal det gå lang tid før denne elendigheten tar slutt?

MVH.Geir.

Hei Geir!

Du har fått en tilstand som heter dry socket. Denne tilstanden er som du beskriver pga betennelse etter ekstraksjon pga manglende skorpe eller blodkoagel.

Dessverre vil denne tilstanden vedvare i noen dager. Men når det gjelder antibiotika er det best å ta Flagyl. Dette gir som oftest bedre resultat.

Vennlig hilsen Kawa

Smerter etter tanntrekking "dry socket"