Prestestien Tannlegepraksis Logo

Tannlegevakt Bergen 06-24 alle dager

Ring automatisk ved å klikke her

Tannlege Bergen Behandlingsrom 1

Tannlege Bergen Behandlingsrom 2

Tannlege Bergen Resepsjon 1

Tannlege Bergen Resepsjon 2

Tannlege Bergen Venterom

Del på Facebook

Spør tannlegen

4.5 out of 5 (based on 214 ratings)

Dette svaret tilhører vår tjeneste som du finner under fanen spør oss. Der kan du bla i besvarte spørsmål, og sende inn ditt eget. Du kan også besøke vår liste over tidligere besvarte spørsmål. Husk å alltid ta for gitt at et svar på internett kan være feil for deg, selv om det kan være korrekt generelt, og at du alltid må til undersøkelse for å få en gyldig vurdering og et presist svar.


Utslett og allergi av bedøvelse?

Jeg har trukket en jeksel og fikk bedøvelse med The Wand metoden. Dagen etter oppdager jeg mange runde, rød-rosa flekker på huden. Det er mest på armene, litt på magen og leggene. Jeg har tidligere hatt en noe lignende reaksjon etter kortisjon injeksjoner på tærene.

Inneholder bedøvelsesmiddlet kortisjon?

Finnes det en forklaring på problemet mitt?

Karen

Hei Karen!

Først må jeg si at metoden har ingenting å si når det gjelder allergiske reaksjoner, det er heller anestestimiddelet som er evt. årsak til din reaksjon.

Så langt jeg kjenner bedøvelsesmidler er det ingen kortison i noen av dem. Jeg vet ikke hva din tannlege har brukt som anestesi men mest sannsynlig har du reagert på noe annet i anestesien. Du kan be om å få en annen type anestesi neste gang du går til tannlegen din.

Det kan også hende at du har reagert på noe annet enn anestesien. Best å ta en undersøkelse hos en hudspesialist.

Vennlig hilsen Kawa og Co





Utslett og allergi av bedøvelse





TLF. 55 18 28 33 /403 11 917

ÅPNINGSTIDER:
08.00-16.00
Annen tid kan avtales info

Akutt 08.00 - 24.00 info

klikk for kart

Vis kart